خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / فیلم ها / َگفتار روز دوم حسینیه مجازی شهید حاج قاسم سلیمانی

َگفتار روز دوم حسینیه مجازی شهید حاج قاسم سلیمانی

َگفتار روز دوم حسینیه مجازی شهید حاج قاسم سلیمانی:

کربلا و رفتار به موقع:
همه کسانی که به مسجد امام اصفهان می روند؛ زیر گنبد مرتفع شبستان مسجد، انعکاس صدای خود را در نقطه خاصی میبینند. این نقطه، تنها نقطه ای است که صدا با صدای رسا در کل مسجد پخش می شود. حرکت و واکنش اجتماعی به موقع به اتفاقات اجتماعی اطراف، تنها و تنها در نقاط خاصی از زمان اتفاق می افتد. شاید با اندکی مسامحه بتوان گفت مهمتر از اخلاص در یک رفتار دینی اجتماعی، شناخت زمان و مکان خاصی است که این رفتار در ضمن آن محقق می شود. مهمترین درس از سیره معصومین و از جمله حادثه کربلا، نوع مواجهه با شرایط است.

یک زمان خاص فقط و فقط یک بار اتفاق میافتد(فاغتنموالفرص) و الا کنش های اجتماعی مشابه توابین و غیر توابین، حتی با گستره ظاهری بیشتر، ضریب تاثیر حادثه کربلا را ندارند. آسیب اصلی منتظران ظهور و پیروان کربلا، پی جویی از برخی همانندیابی های ظاهری _ به جای همانندسازی_ است.
دقیقا شبیه آزمون های درس های ریاضی! حتی اگر همه فرمول ها را بدانی و حل مسئله های مختلف را هم دیده باشی، باز هم ابتکار عمل حل مسئله سر جلسه آزمون، چیز دیگری است و نیاز به ابتکار همانندسازی دارد. کربلا یعنی رفتار دینی به موقع؛ نه زودتر و نه دیرتر… در زمانی که چه بسا اطرافیان، اصلا جنس رفتار تو رانمی شناسند که بخواهند از تو حمایت کنند؛ اما مثل حسین(ع) آنرا می شناسد و طوفانی به پا می کند. اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد.

محمدحسن احمدی

هیأت مجازی #شهیدسردارقاسمسلیمانی امشب هدیه به روح #شهیدلطفی_نیاسر
https://chat.whatsapp.com/Hcn3OeVZ8U3I42AQXXSTDe

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *