خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / اخبار و حوادث / گزارش تصویری از مراسم بزرگداشت شهید لطفی و گزیده ای از سخنان حاج احمد پناهیان

گزارش تصویری از مراسم بزرگداشت شهید لطفی و گزیده ای از سخنان حاج احمد پناهیان

💠 برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مهدی لطفی نیاسر در مسجد اعظم قم

مراسم بزرگداشت شهید مهدی لطفی نیاسر از شهدای مدافع حریم اهلبیت(ع) که در حمله موشکی اسراییل به پایگاه T4 حمص سوریه به درجه رفیع شهادت رسید، با حضور اقشار مختلف مردم، زائران و مجاوران حرم کریمه اهل‌بیت(س) و مراجع عظام تقلید، علما و اساتید، مقامات کشوری و لشکری، و مدیران استان، پنجشنبه شب ۲۳ فروردین ماه، در #مسجد_اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم که آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی و جوادی آملی از مراجع عظام تقلید، ایت الله حسینی بوشهری عضو شورای عالی حوزه، آیت الله مومن عضو مجاس خبرگان رهبری، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، امیر سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش، سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه حضور داشتند، حجت‌ الاسلام حاج احمد پناهیان مبلغ حوزه و دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداخت.

بخشی از سخنان حجت الاسلام پناهیان در مراسم بزرگداشت شهید لطفی نیاسر:

۱🚨 شهادت پایان نیست، یک آغاز است

🔹شهید لطفی فراتر از مرزهای کشور برای آرمانی بس بزرگ و عظیم به شهادت رسید. آرمانی حتی بزرگتر و فراتر از دفاع از حریم اهلبیت(ع)، یعنی نابودی اسراییل. شهدایی مثل شهید لطفی با اینکه حضرت امام(ره) را درک نکردند، اما در سایه انقلاب اسلامی و ولایت فقیه مصداق تام و کامل این حدیث حضرت موسی بن جعفر(ع) شدند که فرمود: رجلٌ مِن قم یدعو الناس الی الحقِّ، یجتمع معه قومٌ کُزبُر‌الحدید لا تزلهم‌الریاحُ‌ العواصف و لا یملّون مِنَ‌الحرب و لا یجبُنون و علی الله یتوکلون والعاقبه للمُتَّقینَ.

🔸امام کاظم(ع) در این حدیث میفرماید مردانی که در آخرالزمان پای حق مبارزه میکنند، از مبارزه و مجاهدت خسته و ملول نمیشوند. شهادت یک پایان با سعادت نیست. اصلا پایان نیست. در احادیث بسیاری وارد است شهدا پس از شهادت همچنان به مبارزه شان ادامه میدهند، و باز به دنیا رجعت میکنند.

🔹پدر شهید لطفی میفرمود به من تسلیت نگویید، تبریک بگویید! این است روحیه روحانیت انقلابی ما. حوزه انقلابی ما حوزه ای است که روح الله و ولی فقیه را تحویل بشریت داد. حضرت امام(ره) سال ۴۱ فرمود فرزندان فاطمه زهرا(س) اجازه نخواهند داد اسراییل بر جامعه مسلمین تسلط پیدا کند. شهدای ما با این انگیزه انقلاب کردند و جنگ تحمیلی و جنگ جهان اسلام را پیش برده و می برند. نمونه بارزش همین شهید لطفی.

۲️🚨 پیغمبر(ص) الگو در مبارزه و استقامت

🔸شهدای مدافع حریم اهلبیت اگر نبودند حرمی برای ائمه هدی(ع) و رسول الله(ص) باقی نمی ماند. کسانیکه هنوز حاضر نیستند در برابر استکبار موضعی بگیرند بیدار شوند. یا سکوت میکنند، یا همراهی میکنند، یا کانون قدرت جهان اسلام یعنی ولایت فقیه را تضعیف میکنند.

🔹ائمه هدی الگوی شهدای ما هستند. مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضی‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدیلاً(احزاب ۲۳). این آیه در جنگ احزاب نازل شد. زمانیکه مسلمین در محاصره بودند، همینطور که الان ما در محاصره اقتصادی و غیراقتصادی دشمن هستیم. پیغمبر(ص) در این شرایط سخت سخن از پیروزی لشکر اسلام میگفت، و این نبود مگر بخاطر اعتماد به نصرت الهی. اینجا بود که خداوند آیه ۲۱ سوره احزاب را نازل کرد: لَقَدْ کانَ لَکُمْ فی‏ رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ لِمَنْ کانَ یَرْجُوا اللَّهَ وَ الْیَوْمَ الْآخِرَ وَ ذَکَرَ اللَّهَ کَثیراً. رسول الله(ص) فقط در اخلاق الگوی ما نیست. او الگو در مبارزه و استقامت است.

🔸شهدای ما از رسول الله(ص) الگو گرفتند. رهبرانقلاب فرمود شهدا بواسطه ایمان و استقامت و صلابتشان به نقطه ای رسیدند که فضایلشان از درون جوشش میکرد. در جنگ تحمیلی کسی مکارم اخلاق را به شهدا آموزش نمیداد. این روحیات زیر سایه ولایت در درون شهدا رشد و جوشش پیدا میکرد.

۳️🚨 دوراهی شهادت، و انتظار شهادت

🔹ویژگی شهدا صدق بر عهدالهی است: وَ لَقَدْ کانُوا عاهَدُوا اللَّهَ مِنْ قَبْلُ لا یُوَلُّونَ الْأَدْبارَ وَ کانَ عَهْدُ اللَّهِ مَسْؤُلاً(احزاب ۱۵). مومن با خدا عهد بسته که به دشمن پشت نکند. امروز دشمن خدا با تمام قدرتش برای نابودی دین وارد میدان شده است. فَقاتِلُوا أَئِمَّهَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَیْمانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَنْتَهُونَ(توبه ۱۲). این آیه اگر دستور به مبارزه با آمریکا و اسراییل نیست، چیست؟

🔸ما در برابر شهادت، زندگی کردن در راحت و آسایش نداریم. در برابر شهادت، انتظار شهادت داریم و بس: فمنهم من ینتظر. موسی بن جعفر(ع) خطاب به شیعیانش فرمود شما بر بالشتها تکیه داده اید و مبارزه نمیکنید. آنها که دم از پایان یافتن دوران انقلابی گری میزنند بیدار شوند.

🔹رییس جمهور در سازمان ملل میگوید تنها نسخه ما برای حل مشکلات دنیا صلح و گفتگوست. آنگاه آیه ۴۰ سوره حج را گواه سخن خویش میخواند: الَّذینَ أُخْرِجُوا مِنْ دِیارِهِمْ بِغَیْرِ حَقٍّ إِلاَّ أَنْ یَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ وَ لَوْ لا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوامِعُ وَ بِیَعٌ وَ صَلَواتٌ وَ مَساجِدُ یُذْکَرُ فیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثیراً وَ لَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزیزٌ(حج ۴۰). این آیه را وقتی خداوند نازل کرد که برای اولین بار به پیغمبر(ص) دستور جنگ داد. آیه ای که سرلوحه جنگ است را برای صلح با دشمن بکار ببریم؟! آن هم در زمان قدرت اسلام. مگر حوزه علمیه ما خواب است؟ اگر در جنگ تحمیلی ۶۰ کشور علیه انقلاب ایستادند، در جنگ با داعش ۱۶۵ کشور در برابر ما متحد شدند. اما این جنگ مثل جنگ تحمیلی به قطعنامه ختم نشد!

۴️🚨 هدف شهید لطفی نابودی اسراییل بود

🔸لِیَجْزِیَ اللَّهُ الصَّادِقینَ بِصِدْقِهِمْ. بهشت پاداش مبارزه و مجاهده است. وَ یُعَذِّبَ الْمُنافِقینَ إِنْ شاءَ أَوْ یَتُوبَ عَلَیْهِمْ إِنَّ اللَّهَ کانَ غَفُوراً رَحیماً(احزاب ۲۴). مبارزه و جهاد تمییز بین اهل حق و اهل نفاق است. آمریکا و اسراییل هرکاری که توانستند برای مبارزه با اسلام انجام دادند، اما در برابر قدرت و صلابت ولایت فقیه راه به جایی نبردند. چه بسیار فرماندهان جنگ که به رهبرانقلاب گفتند در سوریه ما پیروز نمیشویم، اما رهبر انقلاب دستور مبارزه و مقاومت دادند، و مدافعان حریم اهلبیت(ع) با ایمان کامل در مسیر ولایت ایستادگی کردند، و امروز ما شاهد شکست استکبار هستیم.

🔹ما به امر ولایت آماده مبارزه و محو نظام سلطه هستیم؛ نه اینکه با آمریکا در قدرت مشارکت کنیم. ما هنوز لشکر برای نابودی اسراییل اعزام نکرده ایم! فعلا مهدی لطفی های ما در مقام مستشار نظامی در کنار سایر رزمندگان اسلام مشغول مبارزه هستند.

🔸شهیدلطفی با انگیزه نابودی اسراییل و فتح بیت المقدس و مکه و مدینه شهید شد. جوانان ما باید راه این شهید را ادامه دهند، و مکه و مدینه را برای ظهور امام زمان(عج) امن و آماده کنند. این رخ نخواهد داد مگر با اطاعت محض از ولی فقیه و همراهی و معیت قلبی با ولایت.

۸️⃣🚨 آینده مشخص خواهد شد شهید لطفی که بود و چه کرد

📆 عید مبعث
📆 ۲۴ فروردین ۹۷
هیئت محبین اهل بیت(ع) قم

🔸یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه. اگر روزی شما دیدید در جامعه دیگر جوان عبد، و مطیع محض خدا پرورش پیدا نکرد، آنوقت تازه باید بیایی شروع کنی به آسیب شناسی و برطرف کردن آفت ها. امام جامعه را با چه باید شناخت؟ امر به معروف و نهی منکر و اقامه حق. الان امام شما خیلی جاها تنها ورود می کند. همین مبارزه در جهان اسلام؛ همه گفتند پایتان را از سوریه بکشید کنار، اما او یک تنه ایستاد. مثل زمان جنگ خلیج فارس که همه می گفتند باید علیه صدام به آمریکا کمک کنیم. امام یک نفری ایستاد.

در همین جریانات اخیر خیلی ها می گفتند که چرا آقا موضع نمی گیرند؟ نمی فهمند که اینها بازی است که تو را به میدان بکشند. نظام اسلامی و امام مسلمین بازی نخورد. پاسخ را چه کسی داد؟ شهید مهدی لطفی ها در سوریه دادند؛ سربازان اسلام در بحرین و یمن دادند. دیدید که وقتی دشمن صلابت امت اسلام را بعد این شهدا دید، عقب کشید.

🔸شهید مهدی لطفی را چطور خدا عزت داد؟ ما کاری نکردیم. خدا دلها را متوجه این شهید سعید کرد. دیدید؟ کسی جرئت کرد بگوید مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نگویید؟ کسی جرئت کرد بگوید روز شهادت موسی بن جعفر(ع) تشییع نکنید؟! آن اجتماع و آن عظمت و آن شکوه آفریده شد. مهدی لطفی مثل یک شهید مدافع حرم که توسط داعش به شهادت برسد نبود؛ مهدی و همرزمانش را مستقیما خود اسرائیل با موشک مورد اصابت قرار داد. بروید مقاله های عبری رسانه های اسرائیل را بعد از این حادثه بخوانید. بعدها مشخص خواهد شد که مهدی که بود و چه کرد…

شهید راه نابودی اسرائیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *